‘ундамент | —т≥ни | ƒах | ѕол | —тел¤ | ќздобленн¤ | Ћандшафт | ≤нтер'Їр | ≤нше |
упити готов≥ гаражн≥ ворота сьогодн≥ можуть далеко не вс≥ власники зам≥ських будинк≥в ≥ автомоб≥л≥в, а жити з гаражем нараспашку не комфортно ≥ небезпечно. “ому багато власник≥в машин будують гаражн≥ ворота своњми руками. якщо будувати њх, ор≥Їнтуючись на численн≥ рекомендац≥њ, ¤к≥ сьогодн≥ можна знайти в ≤нтернет≥, то саморобн≥ ворота будуть м≥цними ≥ довгов≥чними.
“ак ¤к зробити гаражн≥ ворота своњми руками непросто, ≥ дл¤ цього потр≥бн≥ не т≥льки знанн¤, але ≥ безл≥ч пристроњв та ≥нструмент≥в, то самим легким вар≥антом дл¤ самост≥йного виготовленн¤ Ї орн≥ ворота.
¬≥дкатн≥ ворота своњми руками виготовити складно ≥ економ≥чно невиг≥дно, зате у продажу Ї готов≥ комплекти таких вор≥т. ƒо них додаЇтьс¤ ≥нструкц≥¤ по њх складанню, ≥ кресленн¤ гаражних вор≥т, за ¤ким зб≥рку можна легко провести самост≥йно. “им б≥льше що площа перед гаражем на зам≥ськ≥й д≥л¤нц≥ не завжди дозвол¤Ї њх установку, а, встановлюючи њх своњми руками, завжди можна знайти вих≥д. “очно також, щоб зменшити витрати, можна купити в магазин≥ готовий комплект автоматичного управл≥нн¤, ≥, також, встановити самост≥йно. ¬иготовити секц≥йн≥ гаражн≥ ворота своњми руками, також складно, ≥ краще все-таки скористатис¤ послугами фах≥вц≥в. ўо стосуЇтьс¤ того, щоб зробити п≥дйомн≥ гаражн≥ ворота своњми руками, то все написане вище, в≥дноситьс¤ ≥ до них. ™дине, що можна додати - це де¤к≥ нюанси њх монтажу своњми силами. ѕочинати установку п≥дйомних вор≥т можна п≥сл¤ зак≥нченн¤ оздоблювальних роб≥т ст≥н (стать обробл¤ють п≥сл¤ установки, так ¤к пор≥г б≥л¤ виходу з гаража ≥ бетонуванн¤ п≥д'њзду до гаража потр≥бно виконати п≥сл¤ повноњ установки вор≥т). ј монтаж секц≥йних вор≥т робл¤ть п≥сл¤ зак≥нченн¤ вс≥х оздоблювальних роб≥т, включаючи ф≥н≥шну обробку п≥длоги.
“ехнолог≥чний процес виготовленн¤ орних гаражних вор≥т досить простий, не в≥др≥зн¤Їтьс¤ великою трудом≥стк≥стю ≥ не вимагаЇ придбанн¤ особливих комплектуючих елемент≥в за високою ц≥ною. р≥м того, вс≥ складов≥ детал≥ легко купити в спец≥ал≥зованих магазинах - це сталев≥ куточки, листи оцинкованого металу товщиною 1,0-3,0 м≥л≥метра ≥ р≥зн≥ проф≥л≥. ¬иготовл¤ють гаражн≥ ворота в к≥лька етап≥в. «агальна конструкц≥¤ гаражних вор≥т складаЇтьс¤ з рами, каркаса ≥ полотен (петл≥, кр≥пильн≥ елементи).
ѕерший етап роб≥т включаЇ виготовленн¤ несучоњ рами (кр≥пильноњ), що складаЇтьс¤ з двох частин. ÷е внутр≥шн≥й ≥ зовн≥шн≥й каркас, дл¤ виготовленн¤ ¤ких знадобл¤тьс¤ сталевий куточок ≥ ≥нструменти - болгарка, рулетка (лазерна рулетка ефективн≥ше, ≥ не набагато дорожче), зварювальний апарат (необов'¤зково купувати, можна вз¤ти в оренду), косинець ≥ буд≥вельний р≥вень (при придбанн≥ лазерноњ рулетки - не потр≥бн≥).
ѕеред виготовленн¤м рами необх≥дно вим≥р¤ти ширину ≥ висоту отвору - в≥д точност≥ обм≥р≥в залежить монтаж готовоњ рами. ѕ≥сл¤ цього необх≥дно в≥дм≥р¤ти ≥ нар≥зати загот≥вельн≥ елементи (з куточка квадратного перетину з≥ сторонами 160-200 м≥л≥метр≥в). –озклавши њх на п≥дход¤щоњ р≥вн≥й площин≥, за р≥внем виставл¤ють њх горизонтальн≥сть (регулюють п≥дкладками) ≥ вир≥внюють кути. ¬им≥р¤ючи д≥агонал≥, регулюють вс≥ пр¤м≥ кути, п≥сл¤ чого раму зварюють. « урахуванн¤м того, що зовн≥шн¤ сторона повинна бути ≥деально гладкою ≥ р≥вною, щоб до нењ щ≥льно прил¤гали ворота, потр≥бно зашл≥фувати вс≥ зварювальн≥ шви. ƒл¤ дос¤гненн¤ просторовоњ жорсткост≥ рами, в кути вваривают вертикальн≥ Ђважел≥ї (можна використовувати обр≥зки куточка).
ѕотр≥бно врахувати, що виготовленн¤ гаражних вор≥т своњми руками, вимагаЇ точного вим≥рюванн¤ вс≥х елемент≥в, так ¤к особливих способ≥в п≥дгонки самост≥йно в домашн≥х умовах не ≥снуЇ.
аркас гаражних вор≥т включаЇ дв≥ розорюютьс¤ стулки, кожна з≥ своњм каркасом, до ¤кого будуть кр≥питис¤ полотна з металевого листа. ўоб виготовити кожен з них, потр≥бно використовувати проф≥ль (60х20 м≥л≥метр≥в), сам процес аналог≥чний виготовленню рами. ѕ≥сл¤ чого, направл¤юч≥ вставл¤ють в раму, вир≥внюють щодо вертикал≥ ≥ горизонтал≥, залишають зазор м≥ж ними, щоб стулки могли в≥льно ходити. ѕот≥м вив≥р¤ють пр¤м≥ кути ≥ зварюють - це буде обрешетка майбутн≥х вор≥т.
Ќаступн≥ роботи, ¤к≥ треба зробити, це зварюванн¤ вор≥т ≥ њх зм≥цненн¤. ѕотр≥бно викроњти з ц≥льного металевого листа товщиною до 3-х м≥л≥метр≥в потр≥бне полотно (зг≥дно обм≥рами, враховуючи в≥дстан≥, необх≥дн≥ дл¤ накладенн¤ полотен один на одного, на 20 м≥л≥метр≥в). як правило, праве полотно перехльостуютьс¤ на л≥ве полотно. «варюванн¤ починаЇтьс¤ з нижньоњ частини, п≥сл¤ чого полотно (перев≥ривши ще раз його положенн¤) кр≥пл¤ть до каркаса. ƒл¤ посиленн¤ вор≥т на висот≥ одного метра приварюють горизонтально по¤с з металевого куточка.
ƒл¤ правильного функц≥онуванн¤ гаражних вор≥т необх≥дно встановити силов≥ петл≥. «варку провод¤ть таким чином, щоб верхн¤ њх частина опинилас¤ привареною до зовн≥шньоњ стулки, а нижн¤ частина - прикр≥пленою до рами гаража. ўоб зварювальне кр≥пленн¤ було м≥цним, його зм≥цнюють з≥гнутоњ смужкою металу товщиною 5-8 м≥л≥метр≥в. ƒл¤ цього њњ приварюють до верхньоњ частини петл≥ ≥ до стулки вор≥т, а щоб зм≥цнити зсередини з'Їднанн¤, застосовують вкладку всередин≥ з≥ звичайноњ арматури.
ƒл¤ м≥цноњ ф≥ксац≥њ вор≥т влаштовують засув, використовуючи вертикальний штир. “ака конструкц≥¤ максимально проста дл¤ самост≥йного виготовленн¤ ≥ над≥йна. ” п≥длоз≥ ≥ стел≥ попередньо проробл¤ють отвори д≥аметром 20-25 м≥л≥метр≥в (п≥д д≥аметр труби, з ¤коњ виготовл¤ють штир). ѕ≥сл¤ цього до каркасу вор≥т приварюють напр¤мн≥ петл≥ дл¤ кр≥пленн¤ засува. ћожна влаштувати ≥ затискноњ засув, використовуючи принцип затиску на металевих б≥донах. ÷е ще прост≥ше у виготовленн≥, але менш над≥йно.
ќстанн≥м етапом роб≥т у процес≥ облаштуванн¤ гаража Ї установка гаражних вор≥т. ¬с≥ елементи вор≥т попередньо грунтують ≥ фарбують дл¤ захисту в≥д впливу атмосферних опад≥в ≥ механ≥чних ушкоджень. ѕ≥сл¤ чого починають монтувати раму вор≥т, враховуючи, що в≥д ¤кост≥ ц≥Їњ роботи залежить, наск≥льки точним буде забезпеченн¤ легкого руху стулок ≥ гарантована просторова жорстк≥сть вс≥Їњ конструкц≥њ.
ћеталевими штир¤ми (довжина 150-180 м≥л≥метр≥в) кр≥пл¤ть до укос≥в отвор≥в внутр≥шню ≥ зовн≥шню частини рами, к≥нц≥ штир≥в заварюють, ретельно шл≥фують болгаркою ≥ фарбують. ƒл¤ зм≥цненн¤ жорсткост≥ вс≥ ц≥ елементи скр≥плюють зал≥зними перемичками товщиною 20-40 м≥л≥метр≥в, встановлюючи њх з кроком 600 м≥л≥метр≥в. ≤, останн≥м етап≥в на встановлен≥ петл≥ необх≥дно нав≥сити стулки ≥ перев≥рити, ¤к вони Ђход¤тьї.
як бачимо, зробити гаражн≥ ворота своњми руками зовс≥м не складно. ™дине, про що потр≥бно ще подбати - виконати утепленн¤. якщо гараж встановлений на дачн≥й д≥л¤нц≥, ≥ Ї частиною будинку, то це просто необх≥дно зробити, так ¤к холод з гаража буде надходити у внутр≥шн≥ прим≥щенн¤ ≥ охолоджувати њх. якщо гараж зведений ¤к окрема буд≥вл¤, то холод в ньому не дозволить господарю займатис¤ своЇю машиною в раз≥ потреби, кр≥м того, сто¤нн¤ в холодному прим≥щенн≥ не спри¤Ї правильному функц≥онуванню автомоб≥л¤. Ќайпрост≥ший спос≥б утеплити гараж - це побудувати всередин≥ теплову зав≥су. ¬она може бути виготовлена з брезенту, або, що краще, з прозорого пластика (виконан≥ вони за принципом вертикальних жалюз≥).
ƒл¤ б≥льш серйозного утепленн¤ на внутр≥шн≥й сторон≥ гаражних вор≥т влаштовують дерев'¤ну обреш≥тку, ≥ м≥ж дерев'¤ними елементами прокладають утеплювач. як правило, це п≥нопол≥стирол товщиною 50 м≥л≥метр≥в або плити з≥ скловати.
ѕочерпнути ≥дењ дл¤ б≥льш красивого виконанн¤ гаражних вор≥т ¬ам допоможуть фото нижче.